9 dec. 2011

Shopped: Oops, I splurged!

Long time no blog zullen jullie wel denken. Yep, that's right! Ik ben nog steeds mega druk, maar doordat ik nu verhuisd ben, op mezelf woon en weer ietsiepietsie meer tijd heb kunnen jullie zo af en toe wel een blogje verwachten!

Ik ben vorige week begonnen met het tweede project van het eerste jaar van mijn studie journalistiek. Dit is het project 'Stad', waarbij elke tutorgroep een bepaalde stad aangewezen krijgt. In deze stad moeten we de komende 10 projectweken allerlei opdrachten uitvoeren. Wij hebben de stad Den Bosch toegewezen gekregen, en daar was ik stiekem toch best wel heel erg blij mee! Met name omdat er een LUSH zit!

De afgelopen twee weken ben ik dan ook verschillende keren de winkel ingelopen, en nee, ik kwam nooit met lege handen thuis haha! Benieuwd geworden naar wat ik allemaal heb gekocht?
















































De buit!

Okay; let's start of with some soapies!
























Meet Bohemian: Een heerlijke zeep die naar citrusvruchten ruikt. Kosten? 4,95 voor 100 gr.

Wat zegt LUSH over de zeep?
"Om Bohemian te parfumeren, gebruiken we niets anders dan citroenolie. Het werkt zo geweldig voor lichaam en geest dat we het niet nodig vonden om er nog iets anders bij te doen. Normaal gesproken, denk je bij een Bohemian aan een artistiek persoon die lak heeft aan de massa met hun 9-5 banen. Maar onze zeep is juist ook voor mensen die hele dagen binnen moeten zitten. De citroenolie reinigt diep en zorgt voor een frisse teint."
Next up is Snowglobe, een zeep uit de wintercollectie van LUSH. Prijs: 4,50 voor 100 gr.

Wat zegt LUSH over de zeep?
"Heerlijk frisse zeep met de geur van citroengras en citrusvruchten, opwekkend wanneer het buiten koud, guur en donker is. Geinspireerd op de sneeuwbollen die je kunt schudden zodat je de vlokjes ziet dwarrelen!"
Dan hebben we nog Figs and Leaves, iets totaal anders dan de voorgaande zeepjes. Ik vind de geur heel moeilijk te omschrijven, maar hij is heel zacht, een tikkeltje poederig zou ik zeggen. Prijs: 4,75 voor 100 gr.

Wat zegt LUSH over de zeep?
"Vijgen zijn buitengewoon voedend voor je huid en de kleine bruine pitjes geven je meteen een lichte scrub. Maar mensen vinden Figs and Leaves vooral fantastisch door de geur: bloemig met een ondertoon van exotische, verre oorden. Zeker een topper voor meisjes, maar jongens vinden ‘m ook geweldig. Daar hebben wij dan weer geen verklaring voor, behalve dan dat het ze doet herinneren aan de geur van hun favoriete meisje."
Het laatste 'vaste' zeepje dat ik heb gekocht is Northern Lights. Wederom een geur met citrus, maar ook met den, wat dit zeepje tot een frisse combinatie maakt. Prijs: 5,95 voor 100 gr.

Wat zegt LUSH over de zeep?
"Deze zeep is geinspireerd op het prachtige noorderlicht, waar we jammer genoeg in Nederland nooit van kunnen genieten. Maar gelukkig wel van deze zeep die geurt naar dennen, cypressen en citrus, heerijk opwekkende geuren. Alsof je een frisse wandeling maakt in een winterbos op een koude, zonnige dag!"
Ik heb eigenlijk onbewust dus erg veel naar citrus geurende zeepjes gekocht haha. De Angels Delight vond ik ook wel lekker ruiken, maar deze vond ik toch iets te zoet naar mijn smaak.
























Dan heb ik nog de Calacas Showerjelly gekocht, nog uit de Halloweencollectie. Dit was een van de laatste vier dus ik had geluk! De jelly heeft de vorm van een doodskopje, grappig! Prijs: 5,50 voor 100 gr.

Wat zegt LUSH over de Showerjelly?
"Vorig jaar heb je al kennis kunnen maken met deze spookachtig lekkere douchejelly! Deze jelly heeft de vorm van een doodshoofje en ruikt naar limoen en jelly beans. We hebben er biologische aloe vera in verwerkt, wat lekker verzacht als je huid rood en geirriteerd is. De Calacas is hier maar voor even, op is op!"
Als laatst kocht ik nog deze Breath Of Fresh Air toner. Hij lijkt me o.a. fijn om over mijn make up aan te brengen voor een wat natuurlijker effect. Prijs: 5,25 voor 100 gr.

Wat zegt LUSH over de toner?
"Lush heeft de gewoonte zich te vestigen bij de kust (Poole in de UK, Vancouver in Canada en Tokyo in Japan bijvoorbeeld). De lokale vissers halen dan emmers vol schoon zeewater voor ons. Ze kunnen zich niet voorstellen dat we daar voor betalen. Waarom we dat graag doen? Omdat zeewater heel veel mineralen bevat. Ze nemen ook meteen zeewier mee; dat twintig keer meer voedend is dan planten op land. Voeg daar verzachtende aloë, verjongende rozemarijn en bronwater aan toe, en je hebt de perfecte toner."
 Van de vriendelijke verkoopster kreeg ik ook nog een paar samples mee:






Stiekem heb ik ook al weer een kleine wishlist opgebouwd: Ik wil graag nog een fullsize van 't Sacred Truth masker, de Tea Tree toner, het Tiny Hands serum, de Fresh Farmacy reiniger en ik wil ook nog een Solid Shampoo Bar proberen!

Een hele lijst dus! En het rare is; eerst kon ik gewoonweg nooit slagen bij LUSH, ik vond de meeste dingen echt niet lekker ruiken! Nou daar is nu dus wel verandering in gekomen! Maar dit komt denk ik ook omdat ze vrij veel producten met citrus hadden, het meeste wel uit de kerstcollectie dan. Producten als de Rock Star zeep en Glögg of Snow Fairy douchegels zal ik bijvoorbeeld nooit kopen, just not my thing! 


Hebben jullie veel producten van LUSH? En hebben jullie nog wat spulletjes uit de kerstcollectie kunnen scoren?