20 sep. 2011

Review: Mohdoh Mouldable Aromatherapy in 'Headeez'


Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben kunnen lezen, heb ik het de laatste tijd ontzéttend druk! Ik ben namelijk weer begonnen met 'n nieuwe studie en dit kost ongelofelijk veel tijd en energie. Als ik dan thuis ben na een lange dag heb ik ook nog maar weinig energie over. Het is dan altijd lekker om je even te kunnen ontspannen en helemaal niets te doen. Vaak pak ik dan mijn Mohdoh klei erbij, vandaag de review!


First of all de verpakking. Mohdoh komt in een plastic verpakking: een handig potje met draaideksel. Ik zou stiekem niet weten wat een handigere verpakking geweest zou zijn, voor mij is deze dan ook prima. Je haalt de klei er makkelijk uit en de deksel valt stevig aan te draaien.


De ingrediënten en tips voor het gebruik. Wat mij opvalt is dat 'Aqua' boven aan het ingrediëntenlijstje staat, dat zou je niet zeggen!


Over het potje zit nog een beschermlaagje van een soort schuim/foam. Dit zorgt er voor dat de klei langer goed blijft en er geen lucht bij kan komen. Je kan dit laagje weggooien nadat je hem er van af hebt gehaald (zit namelijk vast met lijm), maar ik doe hem er toch altijd weer even op na gebruik.


De klei in het potje. Hier heb ik hem al wel een aantal keer gebruikt. Tof kleurtje trouwens he!?


De bedoeling van de klei is dat je hem gaat kneden, dit zou zorgen voor dat 'ontspannende' effect. De kamille, lavendel, cornmint (ik gok iets met maïs?) en basilicum moeten helpen wanneer je last hebt van spanning en hoofdpijn. Deze variant van Mohdoh heet dan ook Headeez en is er speciaal voor mensen met bijvoorbeeld spierpijn of migraine. Ik zelf heb van beide erg veel, en dagelijks last. Ik moet zeggen dat ik niet echt heb gemerkt dat deze klei dat verminderd heeft tijdens het gebruik. Wel werkt het inderdaad erg ontspannend, je bent gewoon puur met dat kneden bezig en dat leidt mijn gedachten wel af van andere dingen.


Al met al vind ik dit product wel 'oke'. Het werkt ontspannend maar mijn migraine en spierpijn gaan er niet van weg. De geur daarentegen vind ik wel prettig (toch wel een beetje 'minty') en draagt bij aan het ontspannen. Nadeeltje van de Mohdoh klei is dat deze maar zo'n 3 maanden houdbaar zijn, daarna worden ze vrij hard en kun je ze niet goed meer kneden. Ook de geur is dan veel minder sterk.

Conclusie is dus dat Mohdoh opzich best fijn is, maar ik zou het niet weer kopen, zeker aangezien het toch nog vrij prijzig is.

Mohdoh is verkrijgbaar bij o.a. Boozyshop, voor de prijs van 7.95,-
(Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar, waaronder bijvoorbeeld: Sleep, Travel, Calm en meer)


Wat vinden jullie van Mohdoh? Zouden jullie het zelf ook aanschaffen?