6 sep. 2011

Personal: Decision making..

Lieve allemaal,

Zoals jullie misschien de afgelopen week wel hebben gemerkt is er niet zoals voorheen elke dag een artikel online verschenen. De reden hiervoor is dat ik het gewoon echt ongelofelijk druk heb met school. Ik denk dat ik 't allemaal stiekem een beetje onderschat heb namelijk, ik moet veel meer huiswerk maken dan ik voorheen had gedacht! Ook moet ik elke dag zo'n anderhalf/twee uur reizen (geen fijne aansluitingen etc.) wat betekent dat ik 's ochtends erg vroeg op moet staan en 's middags/'s avonds vrij laat weer thuis ben. De dagen op school zijn toch wel heel intensief omdat je veel nieuwe informatie te verwerken krijgt en omdat je in veel colleges erg lang moet luisteren. Wanneer ik dan eindelijk thuis kom na een lange dag moet ik ontzettend veel dingen lezen, opdrachten maken (die meteen allemaal meetellen voor dossiers waar je je studiepunten op moet behalen) en dan heb ik 's avonds laat niet altijd even veel 'puf' meer om nog een artikel te schrijven.

Ik heb namelijk met mezelf afgesproken dat school voorlopig zeker even voorgaat. Vooral totdat ik een beetje 'gesetteld' ben en mijn draai en balans een beetje heb gevonden. Dit is namelijk mijn tweede studie, en met de nieuwe plannen van het kabinet betekent dit dat ik deze studie wel moet afmaken. Anders kan ik gewoon niet meer aan een andere studie beginnen i.v.m. de hoge boete en het niet ontvangen van stufi etc. Dit idee zorgt toch wel voor een hele grote druk op mijn schouders omdat ik gewoon hoe dan ook door dit eerste jaar zal moeten, dit jaar is cruciaal.

Ik heb dan ook besloten om mezelf niet meer op te leggen dat er elke dag een artikel 'moet' verschijnen. Dan voel ik me ook minder schuldig tegenover jullie, de lezers, wanneer het eens een dag niet lukt, maar ook tegenover mezelf. Het voelt toch een beetje als falen als ik geen artikel online heb voor de volgende dag, ook omdat ik erg hoge eisen stel aan mezelf en erg perfectionistisch ben aangelegd. 
Wat betekent dit dus voor La vie d'un jour? Ik blijf vrolijk doorbloggen, alleen op een iets lager 'pitje'. Ik ga schrijven over alles wat er in me op komt en wat ik maar leuk vind, en misschien komt er wel eens een hele tijd elke dag een artikel online, maar misschien dan wat kortere stukjes, of alleen foto's. Het is maar net waar ik zin in/tijd voor heb.

Al met al vind ik het jammer dat ik wat gas terug moet nemen, omdat ik toch het gevoel heb dat het net erg lekker liep allemaal! In de vakantie had ik natuurlijk zee├źn van tijd, dus het is wel even wennen nu ik zo goed als geen tijd meer heb voor de site. Ik hoop dan ook dat jullie me gewoon blijven volgen, want zonder jullie is het toch allemaal een stuk minder leuk hoor! Ik blog natuurlijk wel voor mezelf, maar om al die lieve en gezellige reacties op een artikel dan te lezen, die kunnen mijn dag helemaal goed maken!

Ik hoop echt dat jullie mijn beslissing kunnen begrijpen lieve meiden (en wie weet ook wel jongens!), ik vond het erg moeilijk om de knoop door te hakken, maar ik denk dat dit voor nu even de meest verstandige keuze is voor mezelf.

Liefs, Marijke x