30 aug. 2011

Random: Something personal

Pfffff. Op het moment dat jullie dit lezen heb ik mijn eerste schooldag al weer achter de rug en ben ik me aan het klaarmaken om weer op de trein te stappen voor een nieuwe dag. Ik ben gister echt van zeven uur 's ochtends tot elf uur 's avonds onderweg geweest, dus dat was best een heftig dagje! Ik ben namelijk begonnen aan een nieuwe studie,  Journalistiek! Ik heb vorig jaar al gestudeerd; ICT & Media Design, maar dat bleek toch niets voor mij te zijn. Ik ben dan ook gestopt en een half jaar gaan werken en me gaan oriĆ«nteren op een nieuwe studie. Aangezien Journalistiek mij het meest geschikt leek besloot ik de gok te wagen en hier voor te gaan! Gister had ik dus mijn eerste dag..

Op het begin van de dag moesten we verzamelen in de aula/kantine voor een soort 'intro toespraakje', waarna we kennis konden maken met onze SLB-er (studieloopbaan begeleider) en Tutor. We zijn verdeeld in kleine klassen van tien mensen waarmee we dus ons eerste project samen gaan doen. Na de kennismaking met de SLB-er en de klas werden we direct aan de slag gezet want we hadden meteen les. Vond het al wel erg leuk allemaal, maar wel heftig omdat we werden overladen met informatie die dag. Had stiekem dan ook wel een beetje last van een 4 uur dipje en tijdens het hoorcollege had ik even moeite met mijn oogjes open houden! *shh*
Mijn lessen duurden gister eigenlijk tot kwart over zes, maar de docent besloot om een uurtje eerder te stoppen waardoor we om half zes al klaar waren!

Ik ben gisteravond ook nog naar een kijkavond voor een kamer geweest, vandaar dat het ook zo laat is geworden uiteindelijk! Ik was uitgenodigd voor de kijkavond om half negen en moest dus nog drie uur door Tilburg rondslenteren. Gelukkig was mijn vriend zo lief om naar Tilburg te komen om mij even te vergezellen en een lekker (nah) hamburgertje weg te happen bij de Mc Donalds.
Gelukkig hadden we de kamer snel gevonden ('t was erg koud buiten) en konden we gaan kijken! Het was een leuke kamer in goede staat en de huisgenoten waren ook erg aardig en gezellig. Ik ben benieuwd of het wat wordt met die kamer. En mocht dat niet het geval zijn, ik heb vanavond weer een kijkavond dus wie weet is dat dan wel iets!

Zoals jullie misschien wel kunnen lezen was mijn eerste dag erg druk en lang. Ik heb al even een kijkje geworpen in mijn 'spoorboekje' waar in staat wat je per week moet doen, en heb al ontzettend veel huiswerk als in: boeken lezen, opdrachten maken, aan het project werken en natuurlijk ook gewoon naar de colleges gaan. Het is me vorige week helaas niet gelukt om alvast artikelen vooruit te schrijven voor deze week, dus ik hoop dat jullie het mij vergeven wanneer er even een dagje niets online komt! Dit is natuurlijk niet de bedoeling en ik ga dan ook mijn best doen om gewoon elke dag een artikeltje klaar te hebben voor jullie, maar ik wil niet meteen achter liggen op mijn schoolwerk en moet toch nog een beetje een ritme zien te vinden waarin ik het prettigst kan werken.

So far dus mijn eerste schooldag! Ik ga me nu als een speer klaarmaken en proberen om alvast even wat boeken te lezen, (nadat ik nu.nl en het journaal even 'gechecked' heb natuurlijk!) om vervolgens weer als een speer naar het station te gaan om mijn trein te halen! Wish me luck today! Haha ;)


Gaan jullie alweer naar school? Of misschien ga je ook al wel studeren? Let me know!