6 aug. 2011

Gewonnen: Labello's @ Beautyscene.nl

Begin juli kwam er een hele toffe winactie online op Beautyscene: Je kon namelijk een setje Labello Pure & Natural lipbalms winnen! Ik als lippenbalsem freak kon deze natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan, en wonder boven wonder kreeg ik een paar weken later te horen dat ik 1 van de 10 winnaressen was! Echt super natuurlijk! Ik win normaal echt gewoon bijna nooit iets, heb wel ooit een heel tof pakketje bij kittehscupcakes gewonnen en nu dus deze Labello's! Maargoed, lees maar gewoon even verder als je benieuwd bent geworden naar deze heerlijke lippenbalsems!







Er zijn dus vier soorten van deze Pure & Natural balsems van Labello; Olijf & Citroen, Munt & Mineralen, Kamille & Calendula en Melk & Honing.

Bij Olijf & Citroen ruik ik stiekem de olijf niet zo goed en vind ik de citrus geur overheersen. Het doet me denken aan de geur van een snoepje, ik kan er alleen niet op komen welke! De geur zelf vind ik vrij subtiel, maar je moet er wel van houden.. (En ik hou ervan, haha!) De olijf en citroen in deze Labello zorgen ervoor dat je lippen verzorgd worden en beschermt ze tegen uitdroging.

Munt & Mineralen ruikt... hoe kan het ook anders, naar munt! Vroeger had ik echt een hekel aan munt, ik vond het gewoon geen fijne geur. Toen ik nog bij de La Place werkte hadden we elke dag verse muntthee die ik moest wassen en netjes in glazen moest doen, waardoor ik erg aan deze geur gewend ben geraakt. Ik vind munt nu dus best wel lekker ruiken en vind deze variant ook top! Ik heb het idee alsof deze je lippen een beetje doet tintelen en je voelt dat de munt verkoelt. Wellicht is het daarom misschien ook fijn om deze Labello te gebruiken wanneer je verkouden bent, want de muntgeur zit op je lippen wat natuurlijk recht onder je neus is! Just an idea/tip!

Kamille & Calendula vind ik echt ongelovelijk fijn, mede omdat deze geur me aan vroeger doet denken. Mijn moeder had namelijk altijd een grote tube met kamillezalf, en daar mocht ik 's avonds altijd wat van op mijn lippen doen zodat ze lekker zacht waren de volgende ochtend. Kamille heeft namelijk ontzettend veel verzorgende eigenschappen. Het is ontstekingsremmend, wondhelend, kalmerend, rustgevend, verzachtend en ga zo maar door.. Kortom het werkt vooral goed wanneer je last hebt van wondjes of andere huidaandoeningen. De kamilleplant is echter weer goed voor inwendig gebruik, bijvoorbeeld wanneer je last hebt van aandoeningen zoals migraine, stress, menstruatiepijn en spijsverteringsstoornissen. Daarom drinken mensen soms ook kamillethee!

Calendula is goed voor bijna dezelfde 'kwaaltjes' als kamille; het is wondhelend en verzachtend, en kan ook inwendig gebruikt worden voor het verzachten van onder andere menstruatiepijn en is goed voor de bevordering van de spijsvertering. Kamille en Calendula zijn dus echt twee wondermiddeltjes, bijna overal wel goed voor!

Al met al is deze Labello dus enorm fijn voor zeer droge lippen en wanneer je bijvoorbeeld last hebt van een kapotte/gescheurde mondhoek!

Last but not least hebben we dan nog de Labello met Melk & Honing. Dit is stiekem mijn minst favoriete versie, wat puur komt door het feit dat ik de geur van honing echt niet lekker vind. Ik kan er soms echt misselijk van worden (ook bij (zelfgemaakte) maskertjes soms). Echter, bij deze lipbalm overheerst de geur niet heel erg dus zal ik hem gewoon fijn gebruiken. Ook honing staat bekend om zijn helende werking en het verzorgen van wondjes, maar ook om het gebruik als antibioticum. Misschien dat deze variant dan ook erg geschikt is wanneer je vaak last hebt van een koortslip: De honing verzorgt het wondje maar zorgt er ook voor dat deze 'steriel' blijft.

In deze Pure & Natural Labello's zitten geen conserveringsmiddelen en ze bevatten allemaal 4,8g/5,5 ml. aan product. Ik doe altijd erg lang met een Labello, bij intensief gebruik zeker wel 1/2 maanden.
Deze schatjes zijn te koop bij de meeste drogisterijen en warenhuizen voor een redelijke prijs van 2.99,-

Zo, een hele lap tekst, maar dat zijn deze fijne lipbalms absoluut waard! Ik vind ze stuk voor stuk erg fijn, maar mijn favoriet is en blijft toch wel de Kamille & Calendula Labello! 

Heb jij al een van deze Pure & Natural Labello's in huis? En welke Labello is jullie all-time favourite?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een comment achterlaat, thanks!

- Graag commenten in ABN
- Spam wordt niƩt gewaardeerd
- Je website zet je in het daarvoor bestemde hokje :)
- Hou de comments netjes, ook naar elkaar!