19 aug. 2011

Favourites: Fijne budget producten


Natuurlijk zijn luxe high-end producten heerlijk om te hebben en te kopen, al zijn ze niet altijd zo vriendelijk voor je 'pee-menee'! Ik als arm studentje koop dan ook geregeld budget producten, die vaak gewoon prima werken en er mooi uit zien. Vandaag zet ik een aantal van mijn favoriete producten en merken voor jullie op een rijtje.



Foundations zijn vaak aan de prijzige kant, gelukkig spelen merken als Essence en Catrice in op de verkoop van goedkope maar kwalitatief vrij goede producten. Ik heb op dit moment twee verschillende soorten Essence foundations in mijn stash en ik moet zeggen dat ik ze allebei heel fijn vind! De Soft Touch Mousse foundation is heel erg luchtig en blendt mooi weg in de huid. Hij dekt niet ontzettend goed maar dit komt ook wel puur door de structuur, het is en blijft een mousse. Hierbij zul je dus hoogstwaarschijnlijk nog wel met concealer aan de slag moeten om opvallende oneffenheden weg te werken.

De Clear & Matt foundation dekt daarentegen heel erg goed en is gewoon vloeibaar. Ook deze valt mooi in de huid te blenden, hiervoor gebruik ik vaak mijn stippling/duo fibre brush of mijn beautyblender.

Ik raad de mousse foundation aan wanneer je een vrij egale huid hebt en wanneer je houdt van een subtiele dekking. De vloeibare foundation is perfect voor dagen waarop je last hebt van onzuiverheden of wanneer je gewoon een goede dekking nodig hebt. Dit zijn slechts twee varianten foundation van Essence, ze hebben volgens mij nog wel een andere soort.
Catrice heeft er sinds kort trouwens ook twee erg fijne soorten foundation bij in het assortiment, namelijk de Infinite Matte foundation en de PhotoFinish foundation. Aangezien ik nog genoeg foundation heb liggen heb ik deze nog niet uitgetest, maar ik heb er al veel positiefs over gelezen!

De foundations van zowel Essence als Catrice zijn er in redelijk veel kleurvariaties en zijn verkrijgbaar voor zachte prijsjes ongeveer tussen de 3 á 6 euro.


Dan een van mijn favoriete producten: blush! Hierboven zie je blushes van Essence, MNY en Sleek. Met name de blushes van Sleek vind ik ontzettend fijn en mooi. Ze zijn goed gepigmenteerd en in heel veel verschillende kleuren verkrijgbaar. Ook MNY heeft een paar mooie blushes in het assortiment, vaak zijn ze goed gepigmenteerd en de meeste bevatten een zacht shimmertje. Essence doet het de laatste tijd wat mij betreft ook steeds beter met hun blushes, lieve zachte kleurtjes met soms wat shimmer er in.

Al met al drie fijne merken met mooie blushes, Sleek kan ik iedereen aanraden! MNY blushes kosten standaard 2.99,- Sleek tussen de 4 en 6 euro en Essence blushes vind je al gauw voor zo'n 2 á 3 euro in de schappen.


Dan de welbekende gel eyeliners van Catrice en Essence! De eyeliners van Catrice zijn er in twee kleuren, simpel zwart en bruin met een kleine shimmer. Ik bezit zelf de zwarte versie en ik ben hier erg tevreden over. Hij dekt goed, blijft heel de dag zitten en droogt alles behalve snel uit! Essence heeft daarentegen ook nog een paarse en groenige variant in het schap. Ook hier geldt weer dat ze goed dekken en niet snel uitdrogen. Bij beide merken is de substantie van de gel eyeliners erg zacht, dus pas hier mee op wanneer je je kwast in de verpakking 'doopt'.

Persoonlijk vind ik ze allebei even fijn werken en merk ik niet echt een groot verschil (afgezien van de kleur dan). Catrice is echter iets duurder, namelijk 3.99,- en Essence gel eyeliners kosten je 2.79,-. Prima te doen toch?


Dan lipsticks! Ook deze zijn er bij budget merken in talloze varianten te vinden. Vooral NYX vind ik een geweldig merk en zeker hun lipsticks moet je hebben geprobeerd! Ze zijn er in honderden kleuren en finishes en de structuur is heerlijk creamy en romig en ze glijden gewoon op je lippen! Kan wel zijn dat je ze even deppend aan moet brengen omdat sommige nog wel eens in de lijntjes van je lippen kunnen trekken. Hoe dan ook; ik ben fan!

Sinds de vernieuwing van het Catrice assortiment ben ik erg te spreken over hun lipsticks, ook hier heb je weer keus uit veel (draagbare en hippe) kleuren. Ze zijn goed gepigmenteerd en voelen erg fijn aan op de lippen: Totaal niet uitdrogend en ze blijven redelijk lang zitten.

Voor de wat jongere meiden zit er misschien wel wat geschikts bij in het Essence schap, ik ben helemaal gek op dit kleurtje; All about cupcake. Hij voelt echt aan als een lippenbalsem en geeft een mooi kleurtje af aan de lippen.

NYX Round Lipsticks zijn verkrijgbaar voor een zacht prijsje tussen de 2 en 4 euro, bij Catrice betaal je 3.99,- voor een lippie en bij Essence zelfs maar 1.99,-!


Wanneer je een goedkope lipstain zoekt moet je zeker eens bij NYC kijken. Er zijn zo'n tien verschillende kleuren variërend van roze, rood tot bruin. De lipstains zijn redelijk makkelijk aan te brengen alleen moet je ze wel erg goed opbouwen. Ook blijven ze een redelijke tijd zitten alleen na een grote maaltijd kan de kleur wat vervaagd zijn. Ik heb niet het gevoel dat deze lipstains je lippen uitdrogen, wat natuurlijk ook altijd mooi meegenomen is!

Lippotloodjes van Essence kan ik ook zeker aanraden, er zijn mooie 'zachte' maar ook wat heftigere kleuren zoals knal rood, roze of bruin. Het is wel slim om je lippen even te scrubben voordat je deze gebruikt omdat je anders last kunt krijgen van velletjes. Al denk ik dat dit bij de meeste lippotloden wel erg belangrijk is..

De lipstains van NYC kosten 3.99,- en de lippotloodjes van Essence nog geen eurie!


Naast Blistex, Labello en Vaseline ben ik ook helemaal fan van de Tinted Lip Contitioners/Pout Polishes van Sleek! Verkrijgbaar in veel verschillende kleurtjes en af en toe brengen ze ook hele toffe kleuren uit bij Limited Editions. Deze lippenbalsem blijft bij mij erg goed zitten en geeft een mooi subtiel kleurtje en glansje aan mijn lippen. Wel heeft 'ie een raar nasmaakje wanneer hij in je mond komt, heel chemisch, niet lekker!

Sleek Pout Polishes kosten gemiddeld zo'n 6.50,-.


Tot slot zijn we aangekomen bij de lipglosses. Zelf vind ik die van Catrice heel fijn omdat ze lekker ruiken, mooie kleurtjes hebben en vrij lang blijven zitten. Sinds kort heb ik er ook een paar van NYC in mijn bezit en ik moet zeggen dat deze ook lang niet slecht zijn hoor! Vooral de applicator vind ik heel fijn; is lekker buigzaam! Wel hebben deze een ontzettend zoet caramel/vanille achtig geurtje en daar moet je maar net van houden..

Van Essence heb ik eigenlijk alleen nog maar lipglosses uit het oude assortiment, maar ik heb gelezen dat de nieuwe soorten heel erg fijn zijn en lang blijven zitten!

Catrice lipglosses kosten net zoals de lipsticks 3.99,- en de NYC lipglosses kosten 2.99,-

~

Zo dat was een hele rit! Maar deze fijne budgetbeauties waren het toch wel waard hoor.. Zoals je ziet hoeft iets niet per se duur te zijn om ook fijn te kunnen zijn.

NYX en Sleek producten zijn trouwens verkrijgbaar bij verschillende webshops, waaronder Boozyshop en Enchantra. De rest van de merken zijn gewoon verkrijgbaar bij drogisterijen als het Kruidvat en de Etos.

Wat vinden jullie van deze budget producten en merken? Hebben jullie er zelf ook favorieten van?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een comment achterlaat, thanks!

- Graag commenten in ABN
- Spam wordt niét gewaardeerd
- Je website zet je in het daarvoor bestemde hokje :)
- Hou de comments netjes, ook naar elkaar!