25 jul. 2011

Review: Sleek Oh So Special palette

Het Oh So Special palette van Sleek. Je lijkt hem wel op elke blog die ook maar enigszins over beauty schrijft tegen te komen lately! Hoe komt het nou dat dit zo'n populair palette is? Lees snel verder..

Let's take a look at all of this eyecandy!
Sleek staat bekend om zijn mooie strakke en chique verpakkingen. Zo ook het geval bij het Oh So Special palette. Sommige mensen vinden dat Sleek zijn limited edition (karton) verpakkingen ook zou moeten doortrekken naar de I Divine palettes, maar ik vind ze wel oke zo, gewoon simpel zwart. Komt misschien ook omdat ik bijvoorbeeld de verpakkingen van de Caribbean collectie niet zo mooi vond.

Desalniettemin zou het wel erg handig zijn om wat onderscheid te kunnen maken tussen je paletten. Je vindt dan sneller het palette wat je zoekt. Maar goed, Sleek doet dit dus niet en ik vind het ook wel prima zo! Nadeel hiervan is echter wel weer dat je snel vingervlekken en oogschaduwvegen op je palette krijgt.


Binnen in het palette vind je een enorme spiegel, wat dit palette erg handig maatk voor on-the-go. Ook doet Sleek sinds kort velletjes met de namen van de oogschaduws bij de paletten. Wat mij betreft een enorme upgrade!

In het palette vind je de volgende kleuren:

Bow: Een matte witte
Organza: Een shimmery oud roze
Ribbon: Een matte fel roze Barbie kleur
Gift Basket: Een shimmery brons-bruin
Glitz: Een shimmery donker blauw
Celebrate: Een shimmery diep donkerpaars

Pamper: Een matte lief baby-roze (vandaar de naam? haha)
Gateau: Een shimmery paars met gouden ondertoon (echt een prachtig, apart kleurtje!)
The Mail: Een matte donker beige
Boxed: Een matte donker bruin
Wrapped Up: Een matte donker paars
Noir: Een pik zwarte matte kleur

Ik ga verder geen swatches maken van dit palette, want die zijn er in overvloed te vinden op vele andere beautyblogs.

De ingrediënten..


Al met al vind ik dit echt een prachtig veelzijdig palette en zeker een aanwinst voor mijn stash. De oogschaduws zijn goed gepigmenteerd en geven dus veel kleur af. De structuur van de oogschaduws is zacht, waardoor ze wel snel korrelen en fall-out kunnen geven. Mijn favoriet uit dit palette is ongetwijfeld Gateau, het is echt zo'n aparte kleur, ik blijf er maar naar kijken! Ik gebruik deze trouwens op het middelste gedeelte van mijn ooglid voor een 'extra' highlight.

Last but not least! Ik kan dit palette zeker aanraden, met name als je van wat natuurlijkere kleurtjes houdt. Toch kun je ook een wat heftigere look maken met de donkere kleurtjes uit het palette. Voor ieder wat wils dus!

Sleek Oh So Special palette: 7.25,-
O.a. verkrijgbaar bij alicejohavesentials
(Wees er echter snel bij want dit palette schijnt limited edition te zijn!)

Voor de geïnteresseerden; Later vandaag komt er nog een look met kleuren uit dit palette online!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een comment achterlaat, thanks!

- Graag commenten in ABN
- Spam wordt niét gewaardeerd
- Je website zet je in het daarvoor bestemde hokje :)
- Hou de comments netjes, ook naar elkaar!