17 jul. 2011

Reading: The Vampire Diaries - The Awakening & The Struggle

Jullie kennen waarschijnlijk allemaal hitserie 'The Vampire Diaries' wel die een tijd geleden werd uitgezonden op net 5..




Ik heb hiervan destijds ooit éen aflevering met een half oog gekeken en het kon me toen eerlijk gezegd niet zoveel boeien. Twilight rockte back then, jeweetzelluuuf! Haha no, just kidding, maar ik ben heel deze serie gewoonweg weer vergeten. Een paar maanden later hoorde en las ik toch steeds meer over TVD en besloot ik hem te gaan volgen. Inmiddels loop ik gelijk met Amerika wat betreft de seizoenen en moet ik nog een hele tijd wachten voordat seizoen 3 op 15 september verschijnt.

All I can say is: this got me hooked! Of moet ik zeggen; Ian Somerhalder got me hooked, haha.
Ik heb al de seizoenen echt binnen een maand uitgekeken en dagenlang met slaapgebrek rondgelopen omdat ik 's avonds laat niet meer kon stoppen met kijken. Het is gewoon een heerlijke serie, met ook echt ehh, heerlijke mannelijke personages ja. Maar ik vind toch dat er ook daadwerkelijk een goed verhaal achter zit.. Aangezien het nieuwe seizoen pas over een paar maanden begint moest ik mijn tijd  wel opvullen met iets anders en kwam ik uit bij de boeken van TVD.



Tijdens de 2+1 boek gratis actie van Bol.com sloeg ik dan ook mijn slag en heb ik meteen alle 4 delen besteld. Zoals je misschien kunt zien zitten er in dit boek twee delen, namelijk 'The Awakening' en 'The Struggle'. Ik heb net The Awakening uit en ben al weer begonnen aan The Struggle. Ohja, ik heb ze trouwens in het Engels besteld, persoonlijk vind ik dit veel fijner lezen (Nederlands komt soms zo 'dom' over).

Okay, enough rambling, nu over het boek zelf: Mijn eerlijke mening? Ik vind de serie veeeeele malen beter. Een stuk volwassener vooral en dat is wat mij een beetje tegenvalt aan de boeken. Het is soms echt té dramatisch en jeugdig geschreven naar mijn smaak. De boeken zijn natuurlijk in principe ook wel voor een wat jonger publiek geschreven, maar voor mij is dit soms iets teveel van het goede. Neemt niet weg dat ze lekker weglezen, al verschilt de verhaallijn in de boeken onwijs met die uit de serie..

Conclusie: Leest lekker weg voor op het strand/bij het zwemband etc, maar verwacht geen diepgaande literatuur. Oja en; ik zou hoe dan ook de serie volgen, al is het maar om Damon Salvatore! You won't regret it, believe me! ;-)



Flauw... I know right, couldn't help myself, hah!

The Vampire Diaries Volume 1 & 2 (The Awakening & The Struggle)
L. J. Smith
Engels - Paperback

€ 9,99 bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een comment achterlaat, thanks!

- Graag commenten in ABN
- Spam wordt niét gewaardeerd
- Je website zet je in het daarvoor bestemde hokje :)
- Hou de comments netjes, ook naar elkaar!