27 jul. 2011

Drawing vs Photography


Laatst was ik een beetje doelloos aan het rondsurfen op het wereldwijdeweb en stuitte op deze prachtige kunstwerkjes van Ben Heine.. Kijk snel verder; you won't regret it!

















Ik vind dit gewoon zo ontzettend knap he! Hoe hij op sommige ideeën komt, hoe hij ze uitwerkt. Echt geweldig! Ik zou stiekem wel willen dat ik dit soort dingen zou kunnen. In tekenen ben ik opzich altijd wel goed geweest, vooral in natekenen. Mensen tekenen kan ik echter absoluut niet, verschrikkelijk vond ik dat op de middelbare: Maak een portret van jezelf. Nee, dat was niet echt mijn ding.

Ben daarentegen heeft al acht jaar ervaring als grafisch designer, en dat zie je toch ook wel een beetje in zijn werk terug. Het is denk ik ook wel een kwestie van 'ergens gevoel voor hebben', je ziet gewoon dat hij oog heeft voor het vastleggen van momenten en natuurlijk ook voor tekenen. Verder heeft Ben nog een graad in de journalistiek en is hij zoals hij zelf zegt 'self taught artist in photography and drawing'. Zo zie je maar dat je niet per se een opleiding tot (bijvoorbeeld) fotograaf moet volgen om ook daadwerkelijk fotograaf te worden.

Benieuwd geworden? Er zijn nog veel meer werken uit de serie Pencil vs Camera. Ben is momenteel trouwens met nog een project bezig genaamd Digital Circlism, wat ik persoonlijk ook ontzettend gaaf vind:



































Full credits voor alle afbeeldingen uit dit artikel gaan naar Ben Heine. Mocht je je eens vervelen op een van deze druilerige regendagen, neem dan zeker eens een kijkje op z'n Flickr profile!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een comment achterlaat, thanks!

- Graag commenten in ABN
- Spam wordt niét gewaardeerd
- Je website zet je in het daarvoor bestemde hokje :)
- Hou de comments netjes, ook naar elkaar!