15 jul. 2011

Personal: Holiday in Rome


Even een kort berichtje tussendoor: Van zaterdag de 16e tot woensdag de 20ste zit ik heerlijk in Rome!

Ik ga samen met mijn vriend vijf dagen genieten van deze prachtige stad. Ik ben er nog nooit geweest en het is eigenlijk altijd al een droom van mij geweest om naar Rome toe te gaan. We hebben al een planning gemaakt van wat we allemaal precies op welke dagen willen zien.

Ik zal hem even in het kort laten zien:
Dag 1: Trasteverre, botanische tuinen en een blik op het Vaticaan
Dag 2: Dagje Vaticaan, als er tijd over is zien we wel wat we nog gaan doen
Dag 3: Het oude centrum van Rome; Colloseum, Capitool museum, het Forum en het Palatijn.
Dag 4: Noordoost-Rome; Trevifontijn, Spaanse trappen, beetje winkelen (forsure!) en het Piazza di Spagna
Dag 5: Laatste dag; een stukje van het Noorden; Piazza Navona en het Pantheon.

Nouja, het is niet zo dat ik me strict aan dit schema wil houden hoor, maar ik vind het wel fijn om een beetje een richtlijn te hebben van wat ik wil doen. Anders word je 's ochtens om 10 uur nog eens wakker en gaat het zo van; 'Nou, wat gaan we vandaag eens doen?' en moet je alles nog helemaal uitzoeken. I like to be prepared!

Verder vertrekken we vanavond al, aangezien we vanaf Düsseldorf vliegen en onze vlucht zaterdagochtend (morgen dus!) om 07:00u vertrekt. Dat wordt een nachtje op het vliegveld 'crashen' ben ik bang. Maarja is niet erg, we hebben al lang geluk gehad dat iemand ons weg kan brengen naar Duitsland!
Rond 09:05u zal ons vliegtuig dan landen op Fiumicino (vliegveld Rome). Hier hoop ik nog even lekker taxfree te kunnen shoppen, maar ik ben bang dat het vliegveld heel klein is in Rome. Ach we zien 't wel!

Woensdagavond vertrekt onze vlucht terug om 20:20u en landen we om 22:30u weer op Düsseldorf. Het is nog even kijken hoe we dan weer thuis komen, maar een vriend van ons zou kijken of hij kon regelen dat 'ie ons op komt halen. En anders wordt het weer een nachtje op het vliegveld slapen om vervolgens 's ochtends de eerste trein terug naar huis te nemen. We shall see!
Ik heb er in ieder geval onwijs veel zin in en verwacht dan ook een enorm verslag als ik weer terug ben!

Ik heb trouwens gewoon artikelen vooruit geschreven dus er komt sowieso elke dag iets online!
Tot over een klein weekje allemaal! x

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een comment achterlaat, thanks!

- Graag commenten in ABN
- Spam wordt niét gewaardeerd
- Je website zet je in het daarvoor bestemde hokje :)
- Hou de comments netjes, ook naar elkaar!